Barion Pixel

A webhely tartalmának megjelenítéséhez és a felhasználói élmény javításához cookie-kat használunk. 

A telefonos megkereséseket jelenleg ügyfélszolgálatunk nehezen tudja fogadni. Kérjük a szivattyubolt@szivattyubolt.hu e-mail címre írják meg érdeklődéseiket! 

Igyekszünk a lehető leggyorsabban válaszolni!

Megértésüket köszönjük!

Elfogadom

Szivattyú történelem

Szivattyúkat i.e. már a 7. században is alkalmaztak Babilóniában,valószínű hogy  a híres ókori tudós, Archimédész által kitalált szivattyúhoz hasonló szerkezettel rendelkezett.  Az archimédeszi csavar vagy spirál a legrégebbi szivattyú, amit ismerünk. A szivattyúk szerkezete, kinézete sőt, használata és hatékonysága is változott azóta.

A szivattyúk manapság már nem csak egy hengerből és csavarból állnak, mint az ókor idején, alapvető elemeik a következők:

  • motor, mely működhet benzinnel vagy elektromosan. Ez hozza működésbe a szivattyút
  • szivattyúház, amin keresztül a víz áramlása létrejön.Több lépcsős szivattyúknál a szivattyúházban több diffuzor található, annyi ahány lépcsős a szivattyú.
  • szívó-nyomó csonk, melynek első fele (szívó) felszívja a vizet, másik feleén (nyomó) pedig távozik a folyadék. A szívó-nyomó csonkra pontosan illeszkedő csövet kell szerelni, nehogy szivárgás vagy levegő felszívás jelentkezzen.
  • járókerék vagy centrifugál lapát vagy periférikus járókerék. Minden szivattyúnk lapátja radiális (tengelyirányú) átömlésű. A folyadék tengelyirányban érkezik és arra merőlegesen távozik. A járókerék mozgási energiát ad a víznek, szennyvíz szivattyúknál a darabos, szemcsés folyadék is ennek segítségével jut át a szivattyún
  • tengely és tömítés A tengely a járókerék/járókerekek mozgatására szolgál, az(ok) ugyanis a tengelyre rögzítettek, ami a motorhoz kapcsolódik. A tengelytömítést csúszócsapágyas tömítéssel oldják meg, mivel hosszabb élettartamot mutatnak mint a többi.
  • valamint csövek, melyeken a víz ki-be közlekedik